Evidence docházky vs. HR 1:0. Obraťte skóre ve svůj prospěch


Že čas je nejcennější komoditou, o tom ve firemním prostředí (a nejen tam) nikdo nepochybuje. Jak naložit s tím, když klíčové osoby ve vaší firmě ztrácejí hodiny administrativou – evidencí docházky?
Je až zarážející, kolik firem řídí důležité procesy intuitivně. Mnohospolečností stále spoléhá na Excel. Vzniká paradox, kdy firmy s milionovými obraty řídí své finance a lidský kapitál pomocí nástroje, který nebyl pro tento účel nikdy navržen.
Jaká je cena administrativního chaosu?
Konec měsíce. A místo strategického plánování tráví vaši manažeři a HR specialisté čas činností, která připomíná spíše detektivní práci:
- porovnávají desítky nejednotných excelových tabulek od vedoucích směn,
- luští naskenované fotografie papírových archů zaslaných e-mailem,
- a dohledávají, proč vznikly duplicitní záznamy nebo který údaj je vlastně ten správný.
Špatné procesy a neefektivita stojí kancelářské profese často více než hodinu denně. To je čas, který vaši lidé nevěnují inovacím, vedení týmů nebo strategii. Místo toho bojují s tabulkami, stresem a rizikem chyby.
| Na trhu práce, kde podle průzkumu společnosti Alma Career provedeného v zemích východní Evropy, je jen 27 % pracovníků plně spokojeno se svou mzdou a více než polovina (56 %) se cítí finančně nedoceněná, nemá firma žádný prostor pro chybu. Jediný překlep v Excelu, nesprávně vypočtená mzda, mohou zničit vybudovanou důvěru a zvýšit fluktuaci. |
Jak zkrotit administrativní chaos dočasného přidělování zaměstnanců
Agenturní zaměstnanci přicházejí a odcházejí, týmy se rychle mění. Firemní HR tým nestíhá aktualizovat údaje a manažeři v provozu ztrácejí přehled.
Hospodářská komora ČR navíc potvrzuje, že právě „náročná administrativa“ je pro firmy jednou z největších překážek při zaměstnávání lidí.
TIP: Podívejte se na případovou studii Jak najít zaměstnance ochotné adaptovat se na změny.
Vyřeší problém docházkový software?
Do jisté míry ano, a rádi vám doporučíme docházkový systém, se kterým máme sami ty nejlepší zkušenosti.
Jenže i nákup dalšího softwaru, který musí váš tým spravovat, může představovat zátěž.
Outsourcing evidence docházky je pro mnoho firem nejlepší volbou
Právě z těchto důvodů nabízíme firmám pomocnou ruku. Outsourcing vám uvolní interní kapacity a zodpovědnost přejde na nás. Díky tomu, že docházkový systém je online, o zaměstnancích můžete mít kdykoliv přehled.
Co získáte?
- Eliminace chybovosti: Automatizovaný přenos dat do mzdových systémů znamená nulové riziko překlepů z ručního zadávání.
- Získání dat v reálném čase: Místo čekání na konec měsíce máte vy i vaši manažeři okamžitý přehled o týmu.
- Sjednocení vstupů: Nezáleží na tom, kolik máte provozů nebo týmů. Zaměstnanci jsou v jednom přehledném systému.
- Flexibilní řízení týmů: Docházkový systém je navržen pro dynamiku. Okamžitě reflektuje příchody a odchody dočasných zaměstnanců bez zátěže vašeho HR.
„V rámci služby dočasného přidělení zaměstnanců (ADZ) a zpracování mezd (payroll) dokážeme přebrat kompletní administrativu kolem docházky. Naši klienti tak nemusí řešit, kdo přišel, kdo odešel, kdo zapomněl vyplnit Excel. Všechny údaje shromažďujeme, kontrolujeme a zpracováváme přímo pro mzdový systém. Docházka totiž není jen administrativní agenda, ale důležitá část řízení lidí v rámci dočasného zaměstnávání,” doplňuje Peter Janotka, Branch Manager Synergie.
Jste připraveni osvobodit své týmy od nutné operativy? Obraťte se na nás, rádi s vámi probereme veškeré možnosti.







