Nestabilní směny, nový provoz. Jak najít zaměstnance ochotné adaptovat se na změny

Britský výrobce schodišťových výtahů potřeboval okamžitě obsadit operátorské pozice v nově spuštěné práškové lakovně. SYNERGIE dodala tým, který fungoval i v nestabilních podmínkách testovacího provozu. I díky tomu spolupráce pokračuje i nadále.

Stannah Stairlifts Ltd. je globálně uznávaná britská firma s více než 150letou historií. Specializuje se na výrobu a instalaci schodišťových výtahů, které pomáhají lidem s omezenou pohyblivostí. V brněnském závodě se zaměřují na precizní výrobu komponent.

Jejich nová prášková lakovna byla technicky připravena k provozu od května 2024. Na nás se klient obrátil v srpnu 2024, kdy pociťoval znatelný nedostatek operátorů. Firma potřebovala rychle obsadit čtyři pozice v provozu, který se teprve ladil a testoval.

Nábor zaměstnanců do provozu s nestandardními podmínkami

Klient se potýkal nejen s počtem najednou obsazovaných pozic, ale především se specifiky prostředí. Jednalo se o nově zaváděný provoz, kde nebyla zavedena stabilní pracovní doba. Harmonogram se vyvíjel podle potřeb výroby a testovacího režimu, což vyžadovalo od uchazečů ochotu přizpůsobit se měnícím se podmínkám. „Tento nestandardní režim výrazně snižoval počet vhodných kandidátů – o to důležitější byla naše schopnost rychle vyfiltrovat ty správné uchazeče,“ vysvětluje Anna Badinová, HR Consultant SYNERGIE CZ. V tomto případě jsme zvolili model dočasného přidělení zaměstnanců.

Důkladný prescreening kandidátů

SYNERGIE zvolila dvojí přístup k získávání kandidátů. První část tvořilo hledání v rámci interní databáze kandidátů s relevantní praxí. Současně jsme spustili cílenou inzerci na veřejných platformách. 93 kandidátů reagovalo na nabídku během prvního týdne.

Každý kandidát prošel strukturovaným prescreeningem zaměřeným na technické dovednosti, flexibilitu ohledně pracovní doby a obecnou adaptabilitu na měnící se podmínky. „Nezaměřovali jsme se jen na technické dovednosti, ale především na osobnostní profil kandidátů schopných fungovat v nestandardních podmínkách,“ osvětluje Badinová proces výběru. Z 93 uchazečů splnilo kritéria prescreeningu 29 kandidátů.

4 nejvhodnější profily jsme klientovi prezentovali do jednoho týdne od zadání poptávky. Dalších 11 kandidátů, kteří rovněž prošli prescreeningem, zůstalo v rezervě pro případné rozšíření spolupráce. Všichni 4 prezentovaní kandidáti postoupili k osobnímu pohovoru u klienta a 3 z nich úspěšně nastoupili během následujícího týdne.

Díky úspěšnému obsazení pozic jsme rozšířili spolupráci

Ve druhé fázi SYNERGIE dodala další 3 zaměstnance, kteří rovněž nastoupili do dvou týdnů od zadání. Celý tým se tak rozrostl na šest operátorů.

S agenturou jsme byli maximálně spokojeni. Potřebovali jsme rychle obsadit několik pracovních pozic a oceňujeme, že vše proběhlo velmi efektivně a bez zbytečných prodlev. Komunikace byla vždy bezproblémová, s jasnými informacemi a flexibilním přístupem,“ potvrzuje Tereza Bartušková, HR Coordinator Stannah Stairlifts.

Případ Stannah demonstruje, že i v nejistém prostředí s nestandardními podmínkami lze rychle vybudovat stabilní tým. Klíčem byl kvalitní prescreening zaměřený nejen na technické dovednosti, ale především na adaptabilitu kandidátů. 

Potřebujete i vy obsadit pozice rychle, ale bez kompromisu v kvalitě? SYNERGIE nabízí flexibilní model dočasného přidělení zaměstnanců podle vašich potřeb. Představte si ideálního zaměstnance a my vám ho najdeme – stejně jako jsme to udělali pro Stannah Stairlifts.

Kontaktujte nás

Máte-li zájem o naše služby, napište nám.

"*" označuje povinné polia

Toto pole slouží k ověření a mělo by zůstat nezměněné.
Poslat životopis

"*" označuje povinné polia

Sem presuňte súbor alebo
Přijímané typy souborů: pdf, doc, docx, odt, rtf, Max. velikost souboru: 3 MB, Max. počet souborů: 1.
    Toto pole slouží k ověření a mělo by zůstat nezměněné.